Met een snippet wordt de korte omschrijving bedoeld die de zoekmachines tonen bij een zoekresultaat.
We spreken van rich snippets wanneer de zoekmachines extra informatie van
de website kunnen aflezen en gebruiken om een zoekresultaat te verrijken.
In de onderstaande voorbeelden zijn rich snippets verwerkt:
Zoekmachines als Google kunnen deze informatie van de website aflezen, omdat deze informatie is gelabeld door algemeen geaccepteerde HTML-codering.
Een snippets wordt ‘rich’ zodra extra informatie op de website van zogeheten markup wordt voorzien, waardoor de zoekmachines deze informatie kunnen begrijpen en gebruiken in een zoekresultaat.
Standaard zoekresultaat in Google
Zoekresultaat voorzien van rich snippets markup
Als uw klanten een recensie of score kunnen achterlaten op de website, dan is deze score te vertalen naar rich snippets en te tonen in de zoekresultaten. Dankzij de codering zal Google de sterren automatisch tonen.
Afzonderlijke review
Geaggregeerde reviews (gemiddelde score)
Naast recensies is er meer bedrijfsinformatie en productinformatie van markup te voorzien.
Denk hierbij aan de prijsklasse, of het product voorradig is en de contactgegevens.
Productinformatie met recensie en prijsindicatie
Het implementeren van rich snippets kan enkele belangrijke voordelen opleveren voor uw website en resultaten in de zoekmachines:
Deze voordelen zorgen samen voor een verhoogde kans dat uw zoekresultaat bezocht zal worden door gebruikers van de zoekmachine en is de voornaamste reden om rich snippets te gebruiken. Deze toename in de CTR (in het Nederlands: doorclickratio) betekent meer bezoekers, leads en aandacht.
U weet nu wat rich snippets zijn. U weet de voordelen van rich snippets.
Geïnteresseerd in de mogelijkheden voor uw website?
In nog geen 15 seconden is uw aanvraag ingevuld en verstuurd.
Voor het tonen van de rich snippets sterren zijn beoordelingen van uw website nodig.
Wij kunnen u daarbij helpen.
Ook voor uw website?
Doe een vrijblijvende aanvraag in 15 seconden